2012. november 19., hétfő

Időkapszula


Tán így hívják. De mindegy, én most így hívom. 
Nem is tudom már, hogy honnan indul a történetünk. Sok-sok évvel ezelőtt már magam sem tudom honnan szedve az ötletet elhatároztam, hogy csinálok egy ilyen időkapszulát! Szépen fogok egy üveget, telerakom jegyekkel, érmékkel, teleírt papírfecnivel, rajzokkal és egy hosszú levéllel melyben értesítem azt a valakit aki megtalálja majd egyszer, hogy ki vagyok és miért is ástam el ezt az időkapszulát. Mert én akkor úgy gondoltam, hogy ez jó buli. Legalább is tudtam, hogy ha fordítva megtörténne, magyarul én találnék egy kis üvegcsét ezzel azzal, s tudnám, hogy valaki anno ezt elásta ilyen céllal, annak nagyon örülnék s nagyon kíváncsi lennék az akkori világra. És persze valahogy próbálnám "átérezni" azt, hogy miket megélt már ez a kis időkapszula és összetevői, hol járt és milyen idős. 
De vissza az elejére.
Szóval. Sok éve, hogy én ezt elhatároztam, hogy egyszer megcsinálom de aztán végül sosem lett belőle semmi. Mindig valami közbe jött vagy egyszerűen a feledés homályába veszett. Ma viszont. 
Millió egy dolgom volt, sokat is kellett tanulni s miután hazavergődtem a városból vetettem egy pillantást az udvarunkra. És akkor. 
Érdekes, de kellemes dolog történt.
Gondolom már Veletek is előfordult, hogy egy bizonyos hang, dal, íz,  illat, hangulat stbstb hatására sok minden elindult bennetek, vagy beugrott egy régebbi kép s vagy azt éreztétek, hogy ez most annyira egyben van, hogy nem szabad véget érnie, vagy pedig úgy éreztétek, hogy itt az ideje megváltani a világot! No, én az utóbbi éreztem. Valahogy az illat, a levegő, a sok levél a füvön. Valahogy az egész a rég elfeledett időkapszulát juttatta eszembe s azt mondtam, hogy most kell megcsinálnom. Bár máskor is éreztem már ezt de akkor végül el lett halasztva. Most viszont úgy vagyok vele, hogy sok szabadidőm nincs és én sem leszek már fiatalabb, ideje cselekedni!
Viszont megvalósítás közben változtattam a terven. Nem raktam tele érmékkel és elhasznált jegyekkel, nem került bele levél annak aki megtalálja. Nem, most magamnak írtam. Egészen pontosan megírtam jövő Lamaziusnak az elvárásaimat. Megírtam a kis levélben a célokat, a vágyakat, az álmokat és a titkokat. Olyan titkot mint pl. hogy szeretnék majd egyszer Manchester Birdcage nevű transzi bárjában női ruhában rúd táncolni! ^^
Természetesen nem.  :D
Ez sosem volt titok. :D (Geldar üvöltését hallom??? :-O)
Megírtam hát minden elvárásom jövő Lamaziusszal szemben s majd ha 10 év múlva kiásom (mert ez a terv) akkor szeretném látni, hogy mit értem el belőle. Ha nem valósultak meg azok amiket elvártam Tőle akkor megb*szhatja és le is köpheti magát! ^^ :D 
Ha viszont eléri akkor büszke leszek rá! :) 
Bízom benne, hogy így lesz, én szurkolok neki. 
A másik ami ásás közben eszembe ötlött, hogy ezt meg fogom majd csinálni a nővérem, bátyám és az én aprólékjaimmal is. Valamelyikkel biztos! Mert ha már mondjuk tudnak írni, olyan 6-7 évesek lesznek, akkor már lehet velük íratni ilyesmit, mit gondol a világról, a szüleiről, írjon magáról, rajzoljon valamit stbstb. Aztán ehhez én is írok és elássuk közösen. Majd 10 év múlva mikor már "nagy" 16-17 éves lesz, szerintem borzasztó jót fog szórakozni azon, hogy ő ilyen gyerek volt... :-O :D És igen. Főleg, hogy a gyerekek kicsinek érdekesek, sokkal színesebbek és egyenesebbek mint sok-sok felnőtt. Aztán utána megint lehet hozzá írni valamit s elásni. 10 év múlva pedig újra kikaparni.
Nem elég, hogy szerintem egy tök jó kis program, valami olyasmi amire lehet emlékezni (mert szerintem ez az) de mellé érdekes is, hogy közelebb érzi pár percig az ember a 10 évvel ezelőtti önmagát. Mert 10 év az 10 év. Sok minden történik és általában elfeledjük a nagy részét. Én sem emlékszem már a 11 éves önmagamra. Viszont ennek a levélnek köszönhetően fogok pár dologra emlékezni a 21 éves Lamaziusból. 
Úgyhogy kíváncsian várom milyen leszek 31 évesen, és kíváncsi leszek rá mit fogok szólni a 21 éves magamra. :) 

14 megjegyzés:

  1. háhááá :D ez nagyszerű. nekem naplóm van, ami még pisis lánykaként írtam :D és hát...jó, hogy benőtt a fejem lágya. bár néha sikerül visszafejlődnöm.
    am nem is gondoltam, hogy egyidősek vagyunk o.O

    VálaszTörlés
  2. Örülök ha Neked is tetszik! ^^
    De azért úgy hiszem jókat kacagsz a régi éneden. :D Visszafejlődni meg bármikor képes az ember. Látnád Lamaziust...Hát...mondjuk ő nem fejlődik vissza. Ő még sosem érte el a 21 éves szintet. :D
    Miért, mit gondoltál, nyelvezetem és bejegyzéseim alapján belőttél 14nek??? :P :D
    Amúgy én nem tudtam volna megmondani, hogy hány éves vagy. Tudtam, hogy tanulsz és, hogy a képed alapján nem lehetsz idős, viszont a gondolkodásod és a bejegyzéseid miatt még is úgy voltam vele, hogy kizárt, hogy "tejfeles szájú" 18 éves légy. :)

    VálaszTörlés
  3. nem 14nek, inkább olyan kis kölyökizének gondoltalak, 18-19 :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, kölyökizé még sosem voltam. :D
      De az mindenképp megnyugtató, hogy nem 15nek gondoltál. :D

      Törlés
  4. tyű más ha leveleket lát a fűben, összesöpri :O:D

    tetszett a bejegyzés...olyan kis nyugodt, leülepedett, eltökélt volt, összeszedett!
    ...nem egyedülálló ötlet amúgy, de a környezetemben te vagy az első, akinek eszébe jutott és még meg is valósította!Láttam filmeket időkapszulával stb, de az egyikben jöttek az ufok, a másik viszont az Amelie volt nagy kedvencem és sokaknak. Ő megkereste a fickót és visszacsempészte neki, felejthetetlen örömet szerezve ezzel!

    Hát komolyan mondom büszke vagyok rád Lamaziusz!
    Aztán remélem az alatt a 10 év csak összefutunk egyszer!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Levelekre bleeee. :P Nem szeretem megzavarni a természetet. Én természetes formában szeretem őt! :P :D
      Tudom, hogy nem egy egyedi ötlet de mikor elhatároztam akkor még úgy ahogy egyedinek tűnt. Nem láttam sem Ameliet sem az ufós filmet. Valahogy csak úgy jött magától aztán idővel rájöttem, hogy ezt időkapszulának hívják s tán már hallottam vagy láttam valahol... :-O
      És örülök ha tetszett a bejegyzés és büszke vagy rám! :)
      S nem kérdéses, hogy a következő 10 évben biztos, hogy dél felé fog még vezetni utam! :)

      Törlés
  5. Ilyet már én is csináltam :D Csak nem telt el 10 év a megírás és az olvasás között. De amilyen kis rendes vagyok, kb. a megfogadott dolgok közöl semmit nem tartottam be... :D És jókat röhögtem magamon, az tény. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ügyi vagy! :P :D De mondjuk igaz, nem tudom miket fogadtál meg, ha mondjuk csillám pónit akartál meg királylány szerettél volna lenni akkor lehet nem is baj, hogy nem valósult meg. :D

      Törlés
  6. ez tök jó, tetszik az ötlet! :)
    én a bakancslistával voltam így, sokáig tervezgettem, aztán egyszer leültem, hogy na most már megírom.. szép lassan húzogatom is ki a dolgokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök ha Neked is bejön! ^^
      Bakancslista nálam még várólistán van, de tán egyszer...
      Az viszont jó, hogy Te haladsz vele! :)

      Törlés
  7. Tíz év múlva... Amivel egyetlen egy gond van. Nem Kisbéren leszel, hanem Manchesterben, a Tiger Tigerrel szemben lévő bárban. Ugye emlékszel még, mi van ott? :D
    Bizony.
    De emlékezhetsz arra is, ott láttunk egy tipikusan nem angol jelenetet: két rendőr őrizte a bejáratot, egy enyhén ittas, igen dögös nő meg virágot adott az egyiknek. :D
    Egyébként a Hős is gondolkodott hasonló dolgokon. De mivel a vasbetonba nehéz fúrni, ezért még nem derül ki, milyen lenne Geldar 34 évesen.
    Ezt egyébként tudjuk.
    Öreg. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Tiger Tigerrel szembeni bárt megemlítettem a bejegyzésben. Látom figyelmesen olvasod a bejegyzéseim...
      Az kétségtelen, hogy nem lenne kérdés milyen lenne 34 évesen Geldar. Öreg és szottyos, no meg piától bűzlő alkesz! :P
      Bár mondjuk ezek már most is igazak rá! :D

      Törlés
  8. Én egy éve írtam magamnak levelet. 26 évesen bonthatom ki és azóta őrzöm. :-D Már alapból az jó érzés, ha ránézek! A körülöttem lévők mint retardáltnak néznek, de most megtaláltam a lelki társam *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Levél is jó ötlet!
      Amúgy tényleg jó a tudat, hogy csináltál ilyet. Add egy kis lökést meg ösztönöz, hogy ne hozz magadra szégyent! Hogy, elérd amit értél és mivel látod, tudod, hogy van ezért cselekszel. :)

      Törlés