2012. december 11., kedd

Lósz*r közepe

És ez nem más mint az én városkám, Kisbér.
Tudni kell róla, hogy egy 5 ezres kis város és khmmm fogalmazzunk úgy, hogy a lehetőségek elég korlátozottak. De mondhatjuk úgy is, hogy lósz*r sincs itt!!!! Grrrrrrrr :@

Sokszor éreztem már úgy, hogy rossz helyre születtem. De úgy igazán, nem csak város hanem ország terén. Valahogy nem tudok azonosulni a magyar emberrel. Én más vagyok.
A magyar ember úgy megvan, dolgozik, teszi a dolgát, az idő előrehaladtával úgy ahogy kiég, belesavanyodik a dolgokba, elfelejt gyereknek lenni és búskomor lesz. Én ehelyett nem szeretek dolgozni, pincérkedni imádok de azt nem is fogom fel munkának, az idő előrehaladtával nem égek ki s nem felejtek el gyereknek lenni. Nem beszélve arról, hogy én olyan hangoskodós gesztikulálós emberke vagyok. Mondhatni mint valami déli, mediterrán valaki. Én tényleg azt vallom, hogy legyünk boldogok, igyuk meg a pohár bort az ebédhez és adjuk meg az ilyen örömöknek a módját! 

Úgyhogy sokszor éreztem és gondoltam azt, hogy nem a legmegfelelőbb országba születtem. Az meg, hogy várost is eltévesztettem, azon már nem is csodálkozom. És ilyenkor gondolkodom el, hogy vajon ki lehettem előző életemben??? Mert a sors ily' büntetése után csakis valami náci halál tábor vezetőjére lehettem. :D 
No de vissza Kisbérre. 
Fáj a torkom, megfáztam kegyetlenül s eszembe jutott, hogy ilyenkor milyen jól kikúrálhatnám magam egy pálesszal, meg mondjuk két forralt borral amit a város terén elhelyezkedő árusoktól vehetnék meg. Aztán a nagy séta után be az ágyba, még pár pohár tea, nagy alvás s holnapra kutya bajom. De ugye Kisbérre születtem, itt nincs nagy tér, árusok még annyi se szóval egy újabb igazán jó ötlet a kútba esett és megfulladt. De oké, nagy tér, árusok nincsenek, csak van más!!!
A-a, kis butus. Tévedsz. 
Itt tényleg nincs semmi. 
Pont pár napja beszélgettem a recepciós csajszival, hogy mennyire elférne itt egy kávézó cukrászda, kettő az egyben hely Kisbéren. Ahova be tudnak ülni a régi ismerősök vagy a fiatalok, meginnák a kávét, teát, megennék hozzá a sütit, beszélgetnének egy jót majd továbbállnának. Randi helynek is tök jó lenne, de mondom, ha valami régi ismerőssel összefutna az ember biztos, hogy oda vinném. De ugye, ez sincs itt...
Akkor mi van, most komolyan??? 
Egy tó, egy park, egy makettpark meg egy qrva drága pizzázó. Dupla csonka tornyú kétszínű templom meg jó utcai lámpasor a Széchenyin.  És egy színház. 
Mindig bajban voltam, hogy milyen programot lehetne kitalálni randira. A tóparkmakettpark combós séta jó, csak egyszeri alkalom és utána már más hova kellett vinni a leányzót. Amit természetesen már Kisbéren nem tudtál megoldani. A pizzázó nevetségesen drága, és a minősége sem olyan jó. A színházhoz pedig még gyerek vagyok. Amúgy, hogy a város kvalitásairól is beszéljünk, ha lett volna egy csöppnyi eszük, akkor vettek volna egy vetítő gépet, hozzá egy vásznat és csináltak volna még a színházból egy mozit is. De nem vettek. A legjobb Kisbérben, hogy Győr, Székesfehérvár, Komárom, Tatabánya mind-mind egy órás busz útra vannak. No már most ha mozizni akar a fiatal akkor ezekre a helyekre megy, de úgy általában Győrbe. Győrbe a diák jegy oda-vissza jó 900 ft. No már most a diákok nem arról híresek, hogy felveti őket a pénz. Ha megtehetnék, hogy bár egy kicsit csövesebb és nem olyan jó minőségű moziba menjenek mint a győri, de mindenképp olcsóbb és itt helyben elérhető helyen megtörténhetne a filmnézés akkor nem hiszem, hogy Győrbe mennének mozizni. Nem beszélve arról, hogy még Győrben enni is kell valamit, és akkor már másfele is elmegy az ember. A költségek még magasabbak, hát minek menne egy bakonyszombathelyi Győrbe mozizni, akinek amúgy még ide Kisbérre is be kell buszoznia??? Hülye lenne bemenni. Legalább is ha csak mozizni akarna. És oké, hogy Győr szép meg jó hely de nem mindenki városnézős, tekergős típus. Valaki tényleg csak a mozi miatt megy fel az előbb említett nagyvárosokba. De hát ugye Kisbéren ez sem lett megoldva....
Jaj Istenem de nem szeretem Kisbért...
Nekem egyszerűen kicsi és korlátolt. Nem beszélve az emberekről. Ők is ilyenek. Felveszek egy nyakkendőt, inget még mondjuk egy kalapot is. Borzalmasan jól nézek ki és akkor úgy néznek rám mint valami hidrogéneztetett hajú fekete férfire aki rózsaszínű rövid ujjút hord -10 fokban. Ez a nem tudják hova tenni nézés. Nem tudják, hogy ez most jó, rossz, vagy ez valami űrtechnológia. Egyszerűen csak értetlenül néznek mint borjú az új kapura. Egy nagy városban ilyen gond nincs. Nem Te vagy az egyetlen aki így öltözködik, vagy legalább is a kevesek egyike. 
Úgyhogy nyakon szúrom magam ha 31 évesen is itt fogok még élni. Mert teljesen élettelen, lapos, langyos lábvíz az egész. S ilyenkor döbbenek meg azon mikor a környező falvakból úgy jönnek ide emberek s úgy beszélnek Kisbérről mint én Győrről. Igaz persze, ahol egy Coop meg egy kocsma van az egy utcából álló faluban annak Kisbér tényleg maga New York....
Ennyi lett volna mára. Have a nice day gyerekek aztán majd jövök még egy hétvégi Paddy összefoglalóval mert jó volt! ^^ Éééés, jelenleg pihenő napjaim élvezem csütörtökig! ^^ 
Csáó. :) 

18 megjegyzés:

  1. Csak annyit akarok hozzátenni, hogy lehet kapni buszbérletet, nem tudom a volánnál mennyi, (pesten a diák 3700 asszem), és én is 1 órát utazok ha moziba, vagy szórakozni megyek, pedig én Pesten lakom. És túlélem és nem hisztizek, hogy úristen miért nincs már a sarkon egy bevásárlóközpont mozival, hanem felülök a buszra egy könyvvel, és megoldom. :)
    Szerintem a Kisbéri fiatalok is simám megoldhatnák, ha nem nyavalyognának annyit. :P
    Másik lehetőség: "el lehet menni... itt lehet hagyni minket kéremszépen.." :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érted a lényeget...
      S nem nyavalyogtam...
      De azon sem csodálkoztam, hogy ezt írtad...

      Törlés
    2. Most akkor én vagyok a szar és gonosz?
      Értettem a lényeget. Néha kell a panaszkodás, a "fikázás", mert egy "nagy szarkupac a város". Én csak azt mondom, hogy nem kell mindent így felfogni. Amúgy meg ott van a Pikk, szerintem oda is simán lehet menni, nekem tetszett legalábbis.
      A bérletre nem válaszoltál, ha a pénz kérdést tekintjük.
      Na mindegy, mondhatok bármit, úgyis mást veszel ki belőle mint amit mondani akartam... :/

      Törlés
    3. Nem, nem értetted a lényeget.
      Olvasd el még egyszer, gondolod végig az egészet, a bérletet is.
      Többet nem írok mert én szeretném megtartani a méltóságom.

      Törlés
    4. Oké, akkor tartsd meg...
      Én válaszra sem méltatom ezt.

      Törlés
    5. Mégis válaszoltál... :)

      Törlés
  2. szerintem még nem is írtál ilyen bejegyzést, amihez ennyi mindent tudnék írni!

    szóval meleg vagy, én úúúúgy tudtam!!!!
    aztán még alkesz is :D
    végülis kombónak sem rossz...höhöhö

    félretéve a tréfát. ha laktok 5000ren ott, akkor h a pitsába nem jutott még senkinek eszébe, (mostanrajtadkivül) h nyisson valami kis helyet???? hát tényleg punnyadt egy bagázs, szégyen. Igény lenne, és ha ennyien laktok ott nem is értem miért Kisbér és nem nagy?!Tök jó kis vállalkozást lehetne kiépíteni!Annyi ötletem lenne, könyves kávézó, vagy kis pub tényleg, ahol lehet zenét hallgatni csocsózni dumcsizni, vagy kis vendéglő. De egy sima fornettis, aranycipós kis kávézó is tuti randihely ám ;)

    Én abszolút megértem a problémádat. Akik nyilván elmennek havi egyszer mert begyöpösödöttek nekik úgy jó ha utaznak egy órát. De akik tényleg élnek, mert fiatalok és tudják mi a jó, akkor is megteszik, de nyilván bosszantó h ennyi macera van vele. Másrészt ha nem kellene utazni akkor azon a pénzen akár két alkalom vagy három alkalom is kijön. nem mindegy. Főleg ha tényleg egy potenciális jelölt van a háttérben, akivel minél több időt szeretnél tölteni!Akkor nem mindegy h utazgatsz oda egy órát meg vissza, vagy azt mind együtt töltitek.

    Amint teheted tényleg lépj tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A melegséget nem értem, hogy jön ide. :D Oké, hogy ezt mondtam msnen de akkor sem értem. :D De holnap úgy is megvitatjuk a szerelmi életem. :P
      Az alkeszt kikérem magamnak, nem vagyok az! :P Csak néha szeretek magamba fogadni ezt-azt. :D
      Látom Neked is vannak ötleteid s igazán kiválóak! :) A könyves kávézó is már megfordult a fejemben, a másik egy olyan hely amit Te is mondtál, csocsózós, billiárdos, dartsos zenehallgatos kis pub. Helyette van egy rock kocsma egy csocsóval meg egy zenegéppel. Ez a fénypontja a városnak. :D És igen, amúgy mi város vagyunk még ha lósz*r sincs itt... -.-
      És igen, a második rész, áldom a Neved, felfogtad! ^^ Meg lehet oldani az utazgatást de ha itt is lenne valami akkor nem lenne vele annyi költség és macera. És egy 5ezer fős várostól ennyit el lehetne várni, hogy legyen ez az...de sajna úgy néz ki még sem. Főleg most bosszantó az utazgatás, hogy tényleg nincs időm, sokszor a hétvégéim foglaltak mert gyakszi van mikor pont, hogy mindenki más ráér és ilyenkor nem vidám bejárni Győrt, költeni és végül bár élményekkel de hazatérni. Elment a nap. Itt sokkal kevesebb idő alatt, kevesebb költséggel is meg lehetne oldani. És pontosan, nem vagyok anyagias, de nem mindegy, hogy az utazásból akár egy másik személy szórakozását is tudnám fizetni.
      S így fogok tenni az nem kérdéses! :)

      Törlés
    2. Az milyen pub ami billiárdos? Sok pénzű újgazdagoknak??? :))

      De persze ha a Biliárdra gondoltál, tudod amikor golyókat lökdösnek egy asztalon! Akkor írd már egy "ellel" légyszi! csak hogy érthető legyen ha már ennyi kritikát gyakorolsz. Amúgy elég impotens fiatalság lehet abban a "városba" ha képtelenek vagytok hangot adni az elképzeléseiteknek. Persze félek fel sem fogjátok mit jelent manapság egy ilyen helyet üzemben tartani és kielégíteni azt az igényt miszerint legyen benne minden és főleg olcsón! Nem ilyen egyszerű ám ez a dolog ahogy te gondolod. De persze semmi nem elképzelhetetlen! Persze fura egy város vezetés lehet az ahol nem veszik számba a fiatalság igényeit. De ha nincs aki hallassa a hangját....akkor nem tudom mit vársz! Igaz itt leírva milyen hatásos....olvassa egy pár fiatal azt annyi. Hu milyen belevaló srác ez a Lamazius! :) Hogy oda mondogat, kritizál....tenni érte semmit nem tesz csak várja hogy ölébe hulljon minden. Talán ép azért nincs ott semmi mert sok fiatal így gondolkodik, hogy nem érdekes úgyis elmegyünk innen. Már ha ki, vagy eltudnak szabadulni onnan.

      Törlés
    3. Tisztelt Hölgyem/Uram!
      Vagy Névtelen!

      Légyszíves ha az éppen szót rövidíted "épp"-re akkor azt írd két p betűvel. Köszi! :)

      Fiatalság tényleg nem egy aktív valami itt, de minek legyen az hiszen tudják, hogy változtatni nem lehet...
      Sajnos a városnak kb. semmire nincs pénze. Ezzel azt mondom nem is lenne gond. Azzal sem lenne gond, hogy nincs egy értelmes szórakozó hely. Azzal van a gond, hogy városról beszélünk. Ha Kisbér nem lenne város, akkor azt mondanám ez egy nagy falu, lehetne többet is kihozni belőle de ez van, végül is csak egy falu. De ez még mindig egy város...Egy várossal szemben valahogy magasabbak az elvárásaim.
      Egy már említett hely fenntartása tényleg nem tudom, hogy mennyibe kerülhet. Nem vitatom, hogy nem lehet könnyű sem a vezetése, sem a fenntartása főleg a mostani gazdasági helyzetben. Nekem az fáj, hogy továbbra is városról beszélünk és, hogy úgy igazán senkinek nem jutott eszébe ilyen hely kialakítása. És rendben, egy biliárdos, csocsós, darts-os, zenegépes hely költséges. De egy picike kis cukrászda kialakítása...Ne akarja nekem senki sem megmagyarázni, hogy egy ilyen helyet nem tudna fenntartani 5000 ember. Sütit azért esznek az emberek és a kávét is szeretik általában. :)
      Nem mondom, hogy belevaló srác lennék, de légyszíves addig ne kritizálj míg nem ismersz. Nem tudod, hogy eddig mit tettem a városért vagy bármi eléréséért.
      És még egy kérdés a végére. Szerinted, miért akarnának a fiatalok bármi változtatást is elérni úgy, hogy a nagy részük Győrben, Tatabányán, Székesfehérváron, Budapesten tanul??? Nem itt tervezik a jövőjüket. Elfogadták, hogy Kisbér nem a lehetőségek városa és inkább alkalmazkodnak mert tudják, hogy itt változás úgy sem lesz.

      Törlés
  3. Engem is pont hasonló érzések kerítettek hatalmukba a minap. El akartunk menni sétálni, mert esett a hó, és már alig vártam, hogy legyen legalább egy vékony fehér szőnyeg a szabadban, és amúgy is tök jó hóesésben sétálni. El is indultunk... Ekkor állt el a hóesés... De térjünk a lényegre. Séta közben láttunk egy 3 éves forma kisfiút, aki az anyukájával játszott a hóban. Nos én is hasonló lelkesedéssel vágtam neki labirintust taposni a hóban, hógolyózni és vágyakoztam az otthonhagyott szánkó után. Aztán hazafele is nagy lelkesen tapostam az éppen aktuális legvastagabb hóréteget :D és totál hülyének néztek. Sőt, nem egy felnőtt nézett rám úgy, hogy ez totál zakkant, hanem egy tizenegy-két éves gyerek. És pont az fordult meg a fejemben, hogy ha már gyerekként nem tud örülni az életnek, akkor mi lesz vele felnőtt korában. De most mennem kell, majd még folytatom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól beszélsz Gyöngyvirág! :)
      És ez is mutatja, hogy a világunk beteg. Azért mert 20 éves létedre úgy viselkedsz mint egy 6 éves(ne vedd sértésnek) azt megvetően kezelik és már-már beszólnak, hogy égőn viselkedsz. (Nekik legalább is ez az...az ő bajuk :)
      Az viszont, hogy pár suhanc úgy gondolja, hogy jó ha a telefonja üvölti a Fluor Tomit vagy Pitbullt vagy bármily ilyen zenének nem mondható valamit, az nem zavarja az embereket. Besavanyodott arccal néznek maguk elé és elfogadják sorsukat....Szánalmas.
      Úgyhogy lényeg a lényeg maradj gyerek és zakkant mert így 40 évesen is élni fogsz az hót ziher! :)

      Törlés
    2. Na és jön az ígért folytatás... :)Gondolom kicsit sem fog megnyugtatni, amit most fogok írni, de azért leírom. Újváros 20 ezer lakost számlál, és kb. 3 éves voltam, mikor a mozi utoljára üzemelt. Vagy még annyi sem... Azóta egy bútorbolt ékeskedik a helyén. Egy jó darabig csak zárva volt, de nem az, hogy felújítanák. Nem. Csináljunk belőle bútorboltot. Kicsit voltam csak fölháborodva ezen. Mióta minden péntek este 8-ig órám van Debben, azóta szokott lenni pénteken egy filmvetítés valahol a művházban és ennyi. Erre csak annyit tudok mondani, hogy égő egy ekkora városnak. És még a nevében is benne van, hogy város...
      Ja, és a jövőmet kb bárhol el tudom képzelni, csak nem Balmazújvároson. Ebben mondjuk benne van az újvárosi emberek mentalitása is, de ezt inkább nem részletezném itt. Majd mailben.
      Szép estét! :)

      Törlés
    3. De legalább van filmvetítés! :) Itt még az sincs pedig ugye mondom, úgy hiszem megoldható lenne s nem rokkanna bele a város anyagilag. De mindegy.
      Mélt meg írj ha már így megemlítetted! :P

      Törlés
  4. én hányszor érzem, hogy nemcsak rossz országba születtem, hanem nem vagyok erre a világra való.. mert szeretek cukrászkodni=dolgozni, kedves vagyok, pozitív, boldog, és az emberek nem értik az egészet. nővérem meg azt mondta erre, pont ezért vagyok erre a világra való, hogy megmutassam másoknak, így is lehet élni.. :)

    egyébként teljesen megértelek, én is kisvárosba születtem, Herendre, ahol nincs semmi, de semmi, a porcelángyáron kívül, de hát az a helyieknek nem nagy szám..ezért jöttem fel Pestre, és milyen jól tettem.. :)

    "Borzalmasan jól nézek ki.." ezt meg egyszerűen IMÁDTAM :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nővéred nagyon jól beszél! :) Így igaz, kellenek az ilyen emberek mint amilyen Te vagy mert különben a világunk túl hamar ön gyilkolná meg magát.
      Amúgy ha már nem erre a világra való...akkor hova??? :-O Milyenbe, vagy esetleg mondjuk más korba, időbe??? :-O Kíváncsi lennék, hogy hova raknád magad.
      Tényleg jól tetted, hogy felmentél Pestre. Pest szép! ^^
      S örülök, hogy imádtad a mondatom. :) De imádd is, ahogy Lamaziust is! :P :D

      Törlés
    2. hát szívesebben élnék egy olyan világban/korban, ahol az emberek tisztelik egymást, meg magukat, vannak elveik, boldogok, a férfiak udvarolnak, a nők meg nem k*rvák fontos a család, ilyesmi.. :)

      Törlés
    3. Ez mind nagyon jól hangzik! :)
      Nem veszett még el ez a világ ha találni benne ilyen fiatalokat! :)

      Törlés